onsdag den 21. september 2011

... og jo, vi kom helt hjem igen!

Det var herligt at opleve, at det faktisk var en dejlig beskæftigelse, at føre dagbog her på bloggen gennem hele vores ferie - dejligt at sætte sig i ro om aftenen og nyede dagen endnu engang!

Vi er kommet godt hjem efter vores allerbedste ferie!

Vi stod tidligt op på vores afrejsedag mandag den 11. september. I fjernsynet blev vi dog mødt af Obama fra Ground Zero i New York, men hele temaet som Nordjyske havde kørt med op til 10-års dagen, var vi lykkeligt sluppet for, sammen med hele optakten til folketingsvalget.

Vores fly afgik kl. 14:00 og vi skulle være i lufthavnen senest 4 timer før og det var så senest kl. 10:00. Vi var ikke helt sikker på hvor lang tid det ville ta' med shuttlebussen, da det så ud som den ville køre en lang rute forbi andre hoteller og samle op, så vi besluttede os for at køre i lufthavnen, når vi havde været i bad og var derfor allerede ude af hotellet inden kl. 8:00. Morgenmaden ville vi spise i lufthavnen, for da vi landede i Los Angeles, kom vi igennem et kæmpe område med masser af butikker og det så mere hyggeligt ud end Radissons restaurent. På vores rejseplan stod der at vores fly ville afgå fra terminal 2 og bussen stoppede ved terminal 1,3, 4 og da vi kom til terminal 5 var det for Delta og KLM så det lød meget rigtigt. Det viste sig dog at det var en indenrigsterminal, og vi skulle tilbage til terminal 2. Vi fandt en begagevogn og gik tilbage til terminal 2. Her så der ret tomt ud og det viste sig at vi ikke kunne tjekke ind før kl. 9:40 og så var der kun en lille cafe i kælderen men det var nu også en udmærket kæmpe, kop kaffe fra Starbucks med en crossant til. Vi kunne sidde og ha' god tid til at iagttage et blandet publikum både flypassagerer og lufthavnsansatte.

Vi var de første i køen til bagage-tjek in og det hele gik nu uden problemer - de papirer som vi ved indrejse ikke havde fået tilbage, blev vi heller ikke bedt om at aflevere!! Alle løsdele skulle ved sikkerhedstjek lægges i plastbokse på rullebåndet og vi skulle selv tjekkse for metalgenstande. Jeg blev her bedt om også at sætte mine sko på båndet, da jeg bibbede, og så kom vi igennem. Dog var de ikke helt tilfredse med at jeg havde håndcreme i min taske.

Vi kom nu ud en en samlet ventesal for forskellige flyafgange og her var der lidt butikker og restaurenter men dog ikke med samme udbud som da vi landede. Vi købte en burgermenu hos BurgerKing og endelig var der flyafgang.

Det var en kæmpe Boing 747 hvor vi kunne underholde os med spil, musik, film og hvad der ellers fandtes på skærmene ved hvert sæde. Forplejningen hjemad var også i top - her blev der både tilbudt øl, vin, cognac og Baileys. Det var lidt mystiskt at miste 9 timer på et døgn, men vi sov ikke så meget undervejs til Amsterdam. I Amsterdam landede vi kl. 9:15 og skulle skifte til København kl. 12:15 og hele sikkerhedstjekket der gik også uden problemer. Vi landede i København kl. 13:35 og skulle over i indenrigslufthavnen for at flyve mod Aalborg kl. 15:00. Da de kom med bagagevognen mente Willy ikke han så vores bagage, som en venlig mand i Los Angeles lovede ville komme med os helt til Aalborg, uden vi skulle foretage os noget. Willy havde været lidt panisk over de 2 kufferter og det viste sig dog heller ikke at være uden grund. Da vi stod i Aalborg stod vi få mennesker og ventede på bagage kom skiltet meget hurtigt: "Ikke mere bagage på båndet" og det så også ud til at være rigtigt!

Vi henvendte os i informationen i lufthavnen og efter vi havde tjekket et bagagerum kunne hun se at vore kufferter stadig var i Amsterdam.

En dejlig hjemkomst uden at skulle styrte til at ordne vasketøj for det var jo i den ene kuffert;-)

Bagagen kom tirsdag eftermiddag så ALT gik op i en højere enhed - SUPER, SUPER FERIE

(... desværre er der ingen billeder fra de 2 sidste dage - vi var nok så kede af at ferien godt nok var slut, og en lufthavn er ikke det mest eksotiske sted, man kan opholde sig ...)