torsdag den 25. august 2011

Så er der internet igen

Lige inden afrejsn fra Santa Margarita Lake kommer hvad vi har lavet de sidste par dage:

23.08.2011

Da vi tjekkede ud fra hotellet spurgte vi portieren på en taxa og Radisson havde en forbindelse med en mexikaner der kunne kører os derud for 44 dollar og det var nok i orden. Han fik en 50'er og takkede mange gange og spurgte jo slet ikke, om Willy skulle ha' noget tilbage – lad os se at komme væk fra storbyen !!

Nøglerne til vores autocamper blev udleveret, efter vi havde set en video og det hele blev gået igennem ved bilen. Og så var det ellers bare ud på vejen og så til venstre. Supermarkedet, Walmart, der var blevet foreslået af Cruise America lå 10 km væk, men det er vist noget man bare skal vænne sig til, at vi skal køre meget og afstandene er ikke som hjemme.
Så bliver bilen fyldt op med ting og sager fra Walmart
Alt blev handlet ind til de næste dage og så gik turen mod første campingplads Leo Carillo State Park ved Malibu. Campingpladsen var meget primitiv uden vand og el, men den var helt fyldt med hovedsagelig meget primitive campister i telte og med KÆMPE køletasker. På alle pladser var der et bord/bænkesæt og en stor støbejerns grill, som også blev flittig brugt som bålsted senere på aftenen. Sidst på eftermiddagen gik vi ned til Stillehavet som lå på den anden side af Highway 1, men der var der begyndt at blæse meget op, så vi gik op på pladsen igen.
Malibu, da bølgerne ikke var der ...
Vi var ikke helt kommet over flyveturen så vi gik tidligt i seng.

24.08.2011

Vi startede tidligt og klokken var godt 8 dat vi forlod pladsen. Der var kommet store bølger på havet og nu var der surfere ude allerede – flot syn. Vi kørte ad Highway 1 /101 nordpå og først på dagen var der ret tåget men ellers var det en dejlig dag med fuld sol. Fra Ventura og nordpå var der kæmpe marker med grøntsager. Vi kørte først til Santa Barbara for at se Missions Stationen. Vi fandt en parkeringsplads hvor der heldigvis lige var en dobbeltplads vi kunne køre ind på og det viste sig så på TomTom at der var 2,6 km. til Missions Stationen, men det var nu helt fint med en gåtur i den flotte by.
Missionsstationen i Santa Barbara
På vej tilbage kom vi til at gå en lille omvej på et par kilometer men det var nu helt i orden for så fik vi også set lidt butikker og købt en Bowl kinesermad til hver som vi spiste på vej til Solvang. Solvang har man ikke hørt så meget rosende om men vi syntes nu det i hvert fald var besøget værd. Vi drak kaffe hos bager Mortensen, og der kom jeg i snak med et ægtepar fra Vancover, som var på vej til Los Angeles på ferie. De syntes det var ret fantastisk af møde nogle rigtige danskere og ville vide om jeg kunne genkende Danmark, men tror måske Danmark så sådan ud for 100 år siden, men kagerne kunne jeg fortælle var helt identiske, dog var prisen i Danmark ikke så høj – et stykke wienerbrød kostede ca. 20 kroner.
Solvang - ren idyl!
Fra Solvang og frem mod campingpladsen i Santa Margarita var der rigtig mange vinmarker. Da vi kom til campingpladsen fik vi hurtigt koblet strøm, vand og spildevand til og vi gik ned til poolen inden aftensmaden, som bestod af 5 hjemmelavede pølser fra Walmart og en dåse Mixed Greens – måske var det noget grønkål.
Campingmad - pølser med noget der mindede om kogt grønkål (hi)
Godt vi havde noget Californisk rødvin at skylle det ned med. Finder dog gerne noget mere mystisk til en anden dag.
... og nu kører vi videre mod San Francisco!